logo bendo.ro
Pune Intrebare | Despre | Contact


Alimentatia in Sarcina

Alimentatia in sarcina. Proteinele sunt elementul indispensabil la un nivel de 1,5 g/kgcorp din care jumătate sub formă de proteine animale. Laptele, un litru pe zi, când este tolerat, constituie o sursă foarte bună de protide. Iaurtul poate inlocui laptele in cazul intoleranţei laptelui pur. Nevoile de lipide sunt puţin modificate in sarcină ; din contră, glucidele trebuie să atingă nivelul de 350400 g/zi.

Dintre substanţele minerale, fosforul şi calciul sunt utilizate in cantitate foarte mare. Ele pot fi găsite in lactate, brânzeturi, fructe, ouă, lapte; calciterapia medicamentoasă este aproape inutilă şi uneori periculoasă datorită intervenţiei acestuia in mecanismul declanşării contracţiilor uterine.

Nevoile in Fier sunt crescute la 30 mg/zi, faţă de 10-15 mg/zi. Legumele, in special cele verzi, ficatul, ouăle, ciupercile, urzicile, sunt bogate in acest mineral, de unde raţiunea folosirii lor in alimentaţia femeii gravide. Terapeutica marţială nu este indicată decât in carenţa adevărată anemia hipocromă.

Vitaminele sunt necesare in cantităţi mult crescute; cu toate acestea, administrarea de vitamine sintetice nu este necesară dacă alimentaţia este suficient de variată in produse proaspete şi crudităţi.

În ansamblu, nevoile energetice sunt de 2500 – 3000 calorii pe zi.

Regimul desodat, in ultimele luni de sarcină, este o măsură utilă pentru că ionul de Na atrage apa, creşte hidremia de sarcină cu perturbarea echilibrului intracelular şi extracelular in distribuţia ionilor, la nivelul miofibrilelor.

Se interzic alcoolul şi tutunul deoarece au efecte nocive confirmate asupra fătului (hipotrofie fetală, subponderabilitate).

Constipaţia, veche sau recentă, este o sursă de complicaţii urinare (pielocistită colibacilară). Evacuarea intestinală regulată trebuie să fie asigurată prin administrarea de uleiuri vegetale, alimente bogate in celuloză.

Îngrijirea dinţilor ca şi igiena vestimentară ocupă un loc insemnat in gestaţie; incălţămintea trebuie să se adapteze noului echilibru instalat prin schimbarea centrului de greutate cu accentuarea lordozei lombare (se va purta toc jos). Raporturile sexuale sunt permise cu o frecvenţă moderată; se recomandă să se renunţe la ele, mai ales atunci când gravida prezintă contracţii uterine dureroase, in trimestrul III de sarcină. Se va avea in vedere evitarea aglomeraţiei, prin riscul de contagiune crescut, evitarea drumurilor şi voiajurilor prea lungi cu maşina şi cu trenul; este permisă călătoria cu avionul.

Mersul pe jos este un exerciţiu excelent pentru evitarea creşterii corporale. Exerciţiile fizice speciale axate pe mişcările respiratorii fac parte din pregătirea psihoprofilactică pentru naştere. În lehuzie exerciţiile de gimnastică sunt necesare pentru refacerea tonusului musculaturii abdominale şi perineale, ca şi pentru evitarea tromboflebitelor.

Sarcina se insoţeşte de modificări ale afectivităţii consecutive noii stări funcţionale a sistemului nervos. De aceia femeia insărcinată trebuie menajată de emoţii, stressuri, dizarmonii afective care au influenţă negativă asupra contractilităţii uterine şi a circulaţiei generale.

Vreti sa primiti noutatile pe email?


data-matched-content-ui-type="image_sidebyside"

3 Comentarii


Intreaba

*

*


Incarca imagini cu analize, ECG, Ecografie

Se pot folosi tag-uri html:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>