logo bendo.ro
Pune Intrebare | Despre | Contact


Trateaza simptomele sindromului de tunel carpian

Sindromul de tunel carpian reprezinta o dereglare traumatica cumulativa ce evolueaza in timp atunci cand mainile si incheieturile mainilor efectueaza miscari cu caracter repetitiv. Micutele oase carpiene din incheietura mainii, acoperite de un fascicul de fibre rezistente formeaza tunelul carpian.

Cand va folositi mana pentru a face miscari cu caracter repetitiv – scris, dactilografiatul, batutul cu ciocanul – tendoanele, care strabat incheietura mainii ca niste coridoare, se umfla si apasa asupra nervului median care trece prin mana. Initial, simptomele sunt: amorteala, furnicaturi, pierderea fortei sau a flexibilitatii si durere.

Nervul median nu deserveste intreaga mana, astfel ca degetul mic si partea laterala a inelarului aflata de partea degetului mic nu sunt afectate.

Iata ce puteti face:

  1. Efectuati miscari in cerc. Cand incep furnicaturile, faceti cateva exercitii cu mana. Unul dintre cele mai simple exercitii este rotirea incheieturii mainii. Miscati-va mainile in cerc aproximativ 2 minute. Aceste exercitii pun in miscare muschii incheieturii, restabilesc circulatia si scot incheietura din pozitia flectata.
  2. Ridicati-va mainile. Ridicati mainile de pe tastatura computerului si tineti-le sus in aer. Ridicati bratele deasupra capului si rotiti bratele din umar, rotind in acelasi timp si incheieturile mainilor. Aceasta miscare va aseaza umerii, ceafa si partea de sus a spatelui intr-o pozitie mai buna, calmeaza stresul si incordarea.
  3. Luati o pauza. Odihniti-va mainile pe un pupitru sau pe o masa si rotiti-va capul timp de 2 minute. Inclinati capul inainte si inapoi, apoi la dreapta si la stanga. Intoarceti capul privind peste umarul drept, iar apoi peste umarul stang.
  4. Faceti din exercitii o obisnuinta. Este important sa exersati si sa relaxati zilnic toti muschii care va fac probleme, chiar daca nu aveti dureri in acel moment. Practicati exercitii de felul acestora descrise mai sus de cel putin 4 ori pe zi.
  5. Luati analgezice. Pentru a diminua durerea si inflamatia, luati un auntiinflamator pe baza de aspirina sau ibuprofen. Nu luati paracetamol: el diminueaza durerea, dar nu actioneaza asupra inflamatiei.
  6. Puneti-va durerea la gheata. Impachetarile reci ajuta la reducerea tumefierii. Nu va infasurati mana intr-o compresa calda, deoarece ea nu face decat sa amplifice umflatura.
  7. Tineti-va mainile in pat. In timpul somnului tineti-va bratele aproape de trup si incheieturile mainilor intr-o pozitie intinsa. Daca lasati bratul sa cada peste marginea patului, aceasta poate creste presiunea. Iar daca va treziti noaptea din cauza durerilor de maini, incercati sa faceti exercitii pe care le practicati ziua.
  8. Asigurati-va o priza potrivita. Daca trebuie sa transportati un obiect prevazut cu maner, asigurati-va ca dimensiunea si forma acestuia se potriveste mainii. Daca priza este prea mica, mariti-o folosind o banda de cauciuc pentru rachetele de tenis, pe care o gasiti in magazinele cu articole sportive. Daca priza este prea mare, micsorati-o sau schimbati manerul.
data-matched-content-ui-type="image_sidebyside"

Intreaba

*

*


Incarca imagini cu analize, ECG, Ecografie

Se pot folosi tag-uri html:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>